Головна » Статті » Мої статті |
Методичні рекомендації щодо організації атестації педагогічних кадрів у загальноосвітніх навчальних закладах
Ольга МАЛИШЕВА, головний спеціаліст відділу прогнозування розвитку середньої освіти департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України У цьому навчальному році атестація педагогічних працівників розпочалася за старим типовим положенням. Проте 30 грудня 2010 року набрало чинності нове Типове положення про атестацію педагогічних працівників, що внесло певні зміни в атестаційний процес. Тому керівникам навчальних закладів та членам атестаційних комісій важливо не припуститися помилок під час оформлення документації з атестації, зокрема характеристики діяльності педагогічних працівників у міжатестаційний період та атестаційних листів Порядок складання характеристики діяльності педагогічних працівників та оформлення атестаційних листів Відповідно до пункту 3.4 Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 6 жовтня 2010 р. № 930 (далі — Типове положення), керівник навчального закладу до 1 березня подає до атестаційної комісії характеристики діяльності педагогічних працівників, які атестуються, у міжатестаційний період. Атестаційна комісія розглядає всі надані характеристики та враховує їх під час заповнення атестаційних листів. Рекомендації щодо складання характеристики діяльності педагогічного працівника Характеристика діяльності педагогічного працівника — це оцінка досягнень та результатів роботи педагогічного працівника у міжатестаційний період, тобто за п'ять років його роботи, яку дає керівник навчального закладу. Якщо атестується кілька педагогічних працівників, то характеристики діяльності складають на кожного працівника окремо. У характеристиці діяльності педагогічного працівника керівник навчального закладу зазначає:
Керівник навчального закладу обов'язково підписує характеристику діяльності педагогічного працівника. Педагогічний працівник не пізніш як за десять днів до проведення атестації ознайомлюється з характеристикою під підпис(Додаток 1) Якщо педагогічний працівник не погоджується зі змістом характеристики, він має право викласти свої аргументи щодо незгоди в усній чи письмовій формі як самому керівнику навчального закладу, так і членам атестаційної комісії.
Атестаційний лист — це основний підсумковий документ проведення атестації педагогічного працівника, який підтверджує наявність кваліфікаційної категорії або тарифного розряду, педагогічного звання
Рекомендації щодо оформлення атестаційного листа На кожного педагогічного працівника, який атестується, оформлюється атестаційний лист у двох примірниках, один з яких зберігається в особовій справі педагогічного працівника, а другий не пізніше трьох днів після атестації видається йому під підпис (див. Додаток 2). За результатами атестації атестаційна комісія навчального закладу ухвалює такі рішення:
Відповідно до ухвалених рішень атестаційна комісія навчального закладу оформлює розділ II атестаційного листа (див. Додатки 3-8). Голові атестаційної комісії навчального закладу важливо пам'ятати, що неправильне заповнення атестаційного листа може стати причиною непорозумінь під час проведення тарифікації педагогічних працівників або відмови атестаційної комісії вищого рівня присвоїти працівнику кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії», педагогічне звання. Тому вкрай важливо заповнити атестаційний лист правильно (див. Додаток 4).
Додаток 1 Приклад складання характеристики діяльності педагогічного працівника Характеристика діяльності учителя математики загальноосвітньої школи І—III ступенів № 11 м. Горлівки Меженько Олени Григорівни Меженько О. Г. має повну вищу педагогічну освіту за спеціальністю вчитель математики та працює за отриманим фахом у загальноосвітній школі І—III ступенів з 1998 р. Меженько О. Г. має кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії», присвоєну рішенням атестаційної комісії навчального закладу від 29 квітня 2007 р. У поточному навчальному році має педагогічне навантаження 24 години на тиждень. У 2009 р. Меженько О. Г. підвищила кваліфікацію у Донецькому обласному інституті післядипломної педагогічної освіти на очно-дистанційних курсах за кредитно-модульною системою навчання з питання «Нові підходи до викладання математики у профільній школі». За час роботи у навчальному закладі Меженько О. Г. зарекомендувала себе як відповідальний, досвідчений педагог та умілий організатор. Вона проводить уроки з урахуванням вікових та психологічних особливостей учнів, відповідно до сучасних вимог організації освітнього процесу. Під час їх проведення вміло застосовує інформаційно-комунікаційні технології, що дає змогу активно впроваджувати методи інтенсивного навчання, значно підвищувати ефективність уроків та поліпшувати якість знань учнів. Меженько О. Г. уміє швидко прийняти правильне рішення у складних педагогічних ситуаціях. Уміє переконувати та відстоювати свою думку. Намагається завжди бути поінформованою про новації у методиці викладання предмета. Під час проведення уроків використовує різні прийоми і форми навчальної діяльності. На її уроках панує творча, доброзичлива атмосфера, учні беруть активну участь у навчальному процесі. Завдячуючи правильній організації роботи, Меженько О. Г. досягла належного рівня засвоєння учнями навчального матеріалу та високої якості їх знань з предмета. Меженько О. Г. бере активну участь у роботі шкільного методичного об'єднання вчителів математики, передає свій педагогічний досвід молодим вчителям, виступає з доповідями, проводить відкриті уроки. Значну увагу приділяє роботі з обдарованими учнями, веде факультативні заняття, готує учнів до участі в учнівських олімпіадах. Підготовлені нею учні протягом останніх п'яти років неодноразово ставали переможцями та призерами міських та обласних олімпіад з математики. Необхідно відзначити наполегливу роботу Меженько О. Г. щодо технічного оснащення кабінету математики, його естетичного оформлення, поповнення навчальними посібниками та технічними засобами навчання. Меженько О. Г. відповідає займаній посаді та може бути атестована на кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії». Директор загальноосвітньої школи І—III ступенів № 11 Сомова 3. Г. Сомова (підпис) (ініціали, прізвище) З характеристикою ознайомлена: Меженько О. Г. Меженько (підпис) (ініціали, прізвище) 4 березня 2011 р. (дата)
Додаток 2 Приклад заповнення атестаційного листа АТЕСТАЦІЙНИЙ ЛИСТ І. Загальні дані Педагогічний працівник, що атестується, Мироненко Тамара Андріївна (прізвище, ім'я, по батькові) Дата народження 18 квітня 1964 р. (число, місяць, рік) Посада, яку займає педагогічний працівник, стаж роботи на займаній посаді на час атестації вчитель біології Охтирської загальноосвітньої школи І—III ступенів № 5_ Охтирської міської ради Сумської області, 10 років. Загальний стаж педагогічної діяльності (роботи за спеціальністю) _22 роки, за спеціальністю — 19 років._ Освіта (освітньо-кваліфікаційний рівень, найменування навчального закладу, рік його закінчення, спеціальність)_ спеціаліст_ Харківський педагогічний інститут ім. Г. С. Сковороди у 1986 р., вчитель біології Науковий ступінь (вчене звання) _немає_ Підвищення кваліфікації протягом останніх 5 років (з якої спеціальності, номер та дата видачі документа, що підтверджує підвищення кваліфікації) вчитель біології, свідоцтво № 236 від ЗО березня 2008 р., видане Харківським інститутом післядипломної педагогічної освіти. Дата та результати проведення попередньої атестації 9 квітня 2006 р. Відповідає займаній посаді, присвоєна кваліфікаційна категорія «спеціаліст першої категорії»._ Характеристика діяльності педагогічного працівника у міжатестаційний період Мироненко Т. А. працює у Охтирській загальноосвітній школі № 5 на посаді вчителя біології з 2000 р. За час роботи Мироненко Т. А. досягла високого професіоналізму в роботі, зарекомендувала себе як досвідчений та відповідальний працівник._ Сприяє розвитку творчих здібностей учнів. Досягла вагомих результатів у формуванні в учнів навичок самостійного навчання, здобуття знань, застосування їх на практиці. Використовує компетентнісно орієнтований підхід до організації навчального_проце су. Заохочує учнів приймати нешаблонні рішення та лаконічно і точно висловлювати свої думки. Її вихованці неодноразово ставали переможцями міських і обласних олімпіад. У своїй діяльності вчитель активно застосовує інноваційні форми і методи навчання. Вміє лаконічно, образно і виразно подати навчальний матеріал, аргументувати свою позицію. Добре володіє ораторським мистецтвом._ Мироненко Т. А. є активним членом методичного об'єднання вчителів біології. Систематично впроваджує перспективний педагогічний досвід, бере участь у його поши-_ ренні, надає практичну допомогу іншим педагогічним працівникам. Вона користується авторитетом серед педагогічних працівників, учнів та їхніх батьків. II. Результати атестації педагогічного працівника Рішення атестаційної комісії Охтирської загальноосвітньої школи І—III ступенів № 5: Мироненко Т. А. відповідає займаній посаді. (1) відповідає займаній посаді; 2) відповідає займаній посаді за умови виконання певних заходів; 3) не відповідає займаній посаді) За результатами атестації присвоїти кваліфікаційну категорію: відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній_ категорії «спеціаліст першої категорії («спеціаліст», «спеціаліст другої категорії», «спеціаліст першої категорії», «спеціаліст вищої категорії») порушити клопотання перед атестаційною комісією вищого рівня: не порушувати. (про присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії»; про присвоєння педагогічного звання) Результати голосування: кількість голосів: за 7 (сім), проти 0 (нуль), утримались 0 (нуль). Рекомендації атестаційної комісії (зазначення заходів, за умови виконання яких працівник вважається таким, що відповідає займаній посаді): рекомендації не надавати._ Голова атестаційної комісії Василенко С. П. Василенко (підпис) (ініціали, прізвище) Члени комісії:
Дата атестації _29 березня 2011 р._ (число, місяць, рік) З рішенням атестаційної комісії ознайомлений _ Мироненко (підпис працівника, який атестується) III. Результати атестації атестаційною комісією II (III) рівня Рішення атестаційної комісії______________________________________________ (присвоїти кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії», педагогічне звання) Результати голосування: кількість голосів: за___ , проти___, утримались_____ . Голова атестаційної комісії _________________ _________________ (підпис) (ініціали, прізвище) м. п. Члени комісії: _________________ __________________ (підпис) (ініціали, прізвище) _________________ ___________________ (підпис) (ініціали, прізвище) Дата атестації:______________________________ (число, місяць, рік) З рішенням атестаційної комісії ознайомлений _______________________________. (підпис працівника, який атестується) IV. Результати розгляду апеляцій на рішення атестаційних комісій І та II рівнів ___________________________________________________________________________ Результати голосування: кількість голосів: за_____, проти_____, утримались _______ Голова атестаційної комісії ___________________ __________________________ (підпис) (ініціали, прізвище)
м. п. Члени комісії: : _________________ __________________ (підпис) (ініціали, прізвище) _________________ ___________________ (підпис) (ініціали, прізвище) Дата атестації:______________________________ (число, місяць, рік) З рішенням атестаційної комісії ознайомлений _______________________________. (підпис працівника, який атестується)
Додаток З Приклад оформлення розділу II атестаційного листа у разі присвоєння педагогічному працівнику кваліфікаційної категорії «спеціаліст першої категорії» II. Результати атестації педагогічного працівника Рішення атестаційної комісії Охтирської загальноосвітньої школи І—III ступенів № 5: _Мироненко Т. А. відповідає займаній посаді._ (1) відповідає займаній посаді; 2) відповідає займаній посаді за умови виконання певних заходів; 3) не відповідає займаній посаді) За результатами атестаціїприсвоїти кваліфікаційну категорію: присвоїти кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії»_; («спеціаліст-, «спеціаліст другої категорії», «спеціаліст першої категорії», «спеціаліст вищої категорії») порушити клопотання перед атестаційною комісією вищого рівня: не порушувати. (про присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії»; про присвоєння педагогічного звання) Результати голосування: кількість голосів: за 7 (сім), проти 0 (нуль), утримались 0 (нуль). Рекомендації атестаційної комісії (зазначення заходів, за умови виконання яких працівник вважається таким, що відповідає займаній посаді): рекомендації не надавати. Голова атестаційної комісії Василенко С. П. Василенко (підпис) (ініціали, прізвище)
Члени комісії:
Дата атестації _29 березня 2011 р._ (число, місяць, рік) З рішенням атестаційної комісії ознайомлений _ Мироненко (підпис працівника, який атестується)
Додаток 4 Приклад оформлення розділу II атестаційного листа у разі порушення клопотання про присвоєння педагогічному працівнику кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії» II. Результати атестації педагогічного працівника Рішення атестаційної комісії Охтирської загальноосвітньої школи І—III ступенів № 5: _Мироненко Т. А. відповідає займаній посаді._ (1) відповідає займаній посаді; 2) відповідає займаній посаді за умови виконання певних заходів; 3) не відповідає займаній посаді) За результатами атестації присвоїти кваліфікаційну категорію:_____________________________________________ («спеціаліст-, «спеціаліст другої категорії», «спеціаліст першої категорії», «спеціаліст вищої категорії») порушити клопотання перед атестаційною комісією вищого рівня: перед атестаційною комісією відділу освіти Охтирської міської ради про присвоєння Мироненко Т. А. кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії»______________________________ (про присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії»; про присвоєння педагогічного звання) Результати голосування: кількість голосів: за 7 (сім), проти 0 (нуль), утримались 0 (нуль). Рекомендації атестаційної комісії (зазначення заходів, за умови виконання яких працівник вважається таким, що відповідає займаній посаді): рекомендації не надавати.
Голова атестаційної комісії Василенко С. П. Василенко (підпис) (ініціали, прізвище)
Члени комісії:
Дата атестації _29 березня 2011 р._ (число, місяць, рік) З рішенням атестаційної комісії ознайомлений _ Мироненко (підпис працівника, який атестується)
Додаток 5 Приклад оформлення розділу II атестаційного листа у разі встановлення педагогічному працівнику тарифного розряду II. Результати атестації педагогічного працівника Рішення атестаційної комісії Охтирської загальноосвітньої школи І—III ступенів № 5: _Мироненко Т. А. відповідає займаній посаді.____________________________________ (1) відповідає займаній посаді; 2) відповідає займаній посаді за умови виконання певних заходів; 3) не відповідає займаній посаді) За результатами атестації присвоїти кваліфікаційну категорію:_________ встановити 10 тарифний розряд______________________________________________________________ («спеціаліст-, «спеціаліст другої категорії», «спеціаліст першої категорії», «спеціаліст вищої категорії») порушити клопотання перед атестаційною комісією вищого рівня: не порушувати (про присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії»; про присвоєння педагогічного звання) Результати голосування: кількість голосів: за 7 (сім), проти 0 (нуль), утримались 0 (нуль). Рекомендації атестаційної комісії (зазначення заходів, за умови виконання яких працівник вважається таким, що відповідає займаній посаді): рекомендації не надавати.
Голова атестаційної комісії Василенко С. П. Василенко (підпис) (ініціали, прізвище)
Члени комісії:
Дата атестації _29 березня 2011 р._ (число, місяць, рік) З рішенням атестаційної комісії ознайомлений _ Мироненко (підпис працівника, який атестується
Додаток 9 Рекомендації голові та членам атестаційної комісії щодо оформлення атестаційного листа 1. Прізвище, ім'я, по батькові працівника, який атестується, необхідно зазначати повністю відповідно до запису у паспорті. 2. Під час заповнення графи «Дата народження» слід звірити запис із даними паспорта працівника, який атестується. 3. У графі «Посада, яку займає педагогічний працівник, стаж роботи на займаній посаді на час атестації» назву посади потрібно вносити відповідно до запису у трудовій книжці, зазначаючи повну назву навчального закладу. 4. Стаж роботи на займаній посаді варто звірити із записами у трудовій книжці. 5. Заповнюючи графу «Освіта», необхідно робити запис відповідно до диплома про здобуття особою вищої освіти та кваліфікації за певним освітньо-кваліфікаційним рівнем. 6. У графі «Підвищення кваліфікації протягом останніх 5 років (з якої спеціальності, номер та дата видачі документа, що підтверджує підвищення кваліфікації)» слід обов'язково зазначати повну назву навчального закладу, у якому педагогічний працівник пройшов курси підвищення кваліфікації відповідно до даних, що містяться у свідоцтві про підвищення кваліфікації. 7. Характеристика діяльності педагогічного працівника, який атестується, має давати повне уявлення про рівень його кваліфікації та результативність роботи, морально-етичні якості, виконання посадових обов'язків із зазначенням його професійних досягнень.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 1258 | |
Всього коментарів: 0 | |